miercuri, 1 septembrie 2010

Provizii pentru iarna

Cu toate ca imi place sa gatesc, la chestiile astea de se pun pe iarna nu prea ma bag. Cand vorbesc de chestiile de iarna ma refer la zacusca, muraturi asortate, bulion, sos de rosii, deastea. Trebuie sa precizez ca singurul lucru care il fac si il fac bine in ceea ce priveste proviziile pentru sezonul rece, este sa pun castraveti la murat. Anul asta am pus deja vreo 30-40 de borcane (productie proprie) de 3,5 litri (cred), o sa le numar intr-o zi.

La restul nu prea ma bag, doar asa cate putin. Insa azi am fost nevoit, alaturi de soramea, sa facem bulion. Cei drept mult spus bulion, pentru ca eu stiu ca bulionul e ala de te chinui sa il faci fara samburi, sa iasa fin. Si maicamea facea la fel mai demult. Chiar tinea foarte mult sa nu cada un singur sambure de rosie in bulion, cica se strica. Acum, doar le macinam si ies foarte bune. Deci sa ii zicem sos de rosii, nu bulion.

Cum maicamea e la lucru, iar maine are ceva treaba urgenta, niste probleme de familie, am fost nevoit impreuna cu sora mea sa ne apucam de treaba. Rosiile sunt de gradina, dealea mari, primite la un pret redus, nu aveam cum sa le refuzam si nici sa le mai lasam cateva zile. Asa ca am inceput.

Soramea le-a curatat si le-a taiat iar eu am dat la manivela de am amortit, apoi le-am fiert si le-am pus in sticle. Asta impreuna. Din vreo 24kg de rosii a iesit ceea ce vedeti in poza de sus (click pentru marire).

Si uite asa am facut-o si pe asta. Acum am la ce sa vin acasa dupa o noapte de betie. Acum urmeaza un film, iar mai tarziu niste clatite, deja sunt la inmuiat. O sa vedeti mai tarziu rezultatul.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu