sâmbătă, 18 septembrie 2010

Papioane cu branza

Mai exact, macaroane cu branza. Zilele astea am degustat niste "papioane" cu branza si m-am gandit sa va impartasesc si voua aceasta reteta foarte simpla, repede si usor de preparat.

Macaroanele pe care le-am folosit sunt din Italia si sunt infinit mai bune decat astea romanesti. Astea de la noi daca le fierbi cu o sutime de secunda mai mult decat trebuie se inmoaie incat obtii un piure de macaroane. Daca nu le fierbi suficient sunt cat se poate de elastice. Foarte greu le gasesti timpul potrivit de fierbere si oricum nu au aceasi consistenta.

Astea din care am facut eu sunt atat de bune incat nu te mai opresti din mancat. Le fierbi linistit chiar si cu doua-trei minute mai mult insa isi pastreaza consistenta.

Probabil toata lumea stie aceasta reteta simpla. Insa cum eu fac parte din grupul tinerilor studenti, m-am gandit sa le ofer celor care in doua saptamani vor pleca la facultate, o reteta foarte usor de facut, care in 10 minute este gata, iar pe deasupra este si foarte gustoasa.

Macaroane cu branza

Ingrediente:
- o punga de macaroane;
- branza;
- o ceapa medie;
- sare si ulei.

Mod de preparare:
Se taie ceapa cubulete marunte (evident se curata inainte) dupa care se pune la prajit in putin ulei (dezvirginat). Intre timp macaroanele se pun la fiert (conform specificatiilor de pe ambalaj) impreuna cu o lingura de sare. Sper ca stiti ca in apa! Dupa ce s-au fiert macaroanele, se strecoara bine de apa dupa care se amesteca impreuna cu ceapa calita si branza. Totul se presara cu sare dupa gust.

Totul este gata in maxim 10 minute. Spor la treaba si pofta buna.

P.S. Nu am pus cantitati pentru ca nu trebuie sa fii mare bucatar sa faci aceasta reteta. Totul poate fi facut "ochiometric." Macaroane gasesti in general la 400-500 gr. Branza se pune la fel, dupa gust. Astfel incat sa fie macaroanele bine asezonate cu branza. Ca sa va dati seama cum arata, uitati-va la poza de mai sus. Branza cea mai buna de folosit este cea de vaci, proaspata. Daca aveti cumva o piata in apropiere, este indicat sa luati branza de casa. Insa puteti folosi si variante din comert. Branza sarata, branza telemea, tot felul. Daca branza nu se poate zdrobi cu mana (cum e la cea de casa) poate fi razuita inainte. 

Reteta poate fi servita de indata ce ati terminat-o. E cea mai simpla, gustoasa si rapida reteta pe care o stiu. Studenti, spor la treaba.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu