vineri, 3 septembrie 2010

The Green Mile [1999]

Stau si ma gandesc si chiar nu stiu cum sa incep si ce sa scriu ca sa nu umplu pagini intregi. Un film exceptional, fara discutie. O distributie de zile mari, actori de nota 10. Ce mai, un film de nota 10. Nici nu pot exprima in cuvinte ceea ce mi-a ramas in minte dupa vizionarea acestui film. Chiar nu am de gand sa il povestesc acum sau sa va spun ce se intampla. Nu are rost, doar atat va spun, de fapt va garantez, ca nu veti fi dezamagiti daca il veti urmari. Aveti mai jos un trailer iar aici aveti o scurta povestire si parerile altora despre film.

Un film de trei ore. Dar nu va speriati, nici eu nu prea ador filmele lungi, de exemplu Avatar l-am vazut in doua parti. Dar acest film, cu siguranta nu va va plictisi. De trei ore nu m-am ridicat din pat, nu ma simt obosit ca la alte filme. Si o spun cu toata inima ca au fost trei ore minunate, in care am vizionat si acum sunt cat se poate de sincer, cel mai frumos film din viata mea. Bine, Titanic ar ocupa probabil acelasi loc pentru mine, insa il tin deoparte. In schimb acest film, "The Green Mile", este de departe cel mai bun vizionat. Cu siguranta nu se mai fac asemenea filme in zilele noastre si chiar ma intreb cum au trecut mai bine de 10 ani fara sa vad acest film.


Asa se intampla cand de mediatizare au parte filmele care de fapt nu ar merita. Ce "Avatar", "Twilight", "Harry Potter" si alte filme care tin cu sufletul la gura tot tineretul in ziua de azi. Povestea prezentata in acest film ar trebui sa ne puna multe semne de intrebare. Daca vreti sa vedeti un film doar pentru a va bucura ochiul, atunci da, uitati-va la Avatar. Dar daca vreti sa vedeti un film in adevaratul sens al cuvantului, o capodopera, un film care va va marca cu siguranta, atunci va sfatuiesc sa urmariti "The Green Mile."

Ar mai fi multe de spus cu siguranta, insa ceea ce am spus este mai mult decat suficient, pentru ca dupa parerea mea, in cazul acestui film cuvintele sunt de prisos. Doar vazandu-l iti poti da seama de ce am ramas atat de uimit. Un film tulburator, emotionant si cu siguranta o capodopera a cinematografiei.

Garantez ca nu il veti uita si tin sa precizez, pentru ca va spuneam zilele trecute ca "The Shawshank Redemption" nu este un film la care sa te uiti de doua ori. EI bine iata, "The Green Mile" este acel gen de film la care sa te uiti de doua ori, de trei ori, probabil de zeci de ori. Da stiu, si "The Shawshank Redemption" e un film bun, dar eu sincer chiar nu l-am putut urmari de doua ori.

Am obosit sa nu am un prieten cu care sa pot sta...
Sa-mi spuna incotro mergem, de unde venim si de ce.

Mai ales, am obosit sa vad cum oamenii sunt rai unii cu ceilalti.

Sunt satul de toata durerea pe care o simt si de care aud in lume...
In fiecare zi.

E prea mult.



Ma gandesc la noi toti pasind prin propriul nostru culoar al mortii...
Fiecare la vremea lui.
Dar un singur gand, mai mult ca altele...
Ma tine treaz noptile.

Daca a putut sa faca un soarece sa traiasca asa mult...
Eu cat mai am?

Toti suntem datori cu o moarte.
Nu exista excepþii.
Dar, Doamne...

Uneori...

Culoarul mortii imi pare atat de indepartat.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu