luni, 13 septembrie 2010

Prima zi de scoala I

Daca tot a inceput azi scoala pentru elevi, zic sa vorbesc putin despre prima zi de scoala.

Prima zi de scoala, si aici ma refer la aia care chiar a fost prima, cred ca a ramas in mintea fiecarui copil, chiar daca eram mici atunci. Toate celelalte sunt simple formalitati, metode de propaganda politica, de palavrageala fara valoare a directorilor, momente de plictiseala pentru elevi. Bine si intrarea la liceu, inceputul clasei a 9-a, faptul ca esti boboc, e ceva ce iti ramane in minte. In rest, nimic.

Eu imi aduc aminte si acum, ca si cum ar fi fost ieri, prima mea zi de scoala. Eram mic rau, ca toti de altfel, eram pierdut intr-o mare de umbrele (da, ploua) si mama imi cauta invatatoarea. Cand am ajuns la clasa mi-am dat seama ca pe majoritatea noilor mei colegi ii cunosteam deja, cu unii dintre ei fusesem chiar coleg la gradinita/camin. Atat imi amintesc, insa asta foarte bine. Parca vad si acum cum stateam sub umbrele, vreo 20-25 de prichindei. In rest nu mai retin nimic, nu mai stiu unde am avut clasele pana prin clasa a 5-a. Nu imi amintesc ceva de la ore, s-a taiat filmul (si nu bausem). Probabil acel moment initial a fost foarte emotionant (lol) incat mi-a ramas intiparit in memorie.

In rest nu imi aduc aminte de vreo alta festivitate. Chiar si astea din liceu sunt invaluite in ceata. Probabil pentru ca toate sunt la fel. Nici nu mi-am dat seama cum au trecut 12 ani de scoala. 12 ani in care am stat in aceleasi banci vechi, probabil in care au stat si parintii mei. Ani in care am mers in laboratoare doar la ocazii speciale. Ani in care am folosit substante la chimie doar daca era inspectie. Ani in care orice faceai, profesorul era mai presus de tine. Ani in care...

Despre festivitati voi vorbi in episodul II. Despre politicienii care tin neaparat sa fie prezenti la inceperea anului scolar. Despre campania electorala facuta pe fata in scoala, desi din cate stiu eu e ilegal (nu zic sigur). Deastea.

P.S. Stiu ca am cam intarziat cu aceasta postare. Dar am fost la o bere, la o plimbare, se intampla sa ajungi mai tarziu acasa. Berea isi cere iertare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu