luni, 23 august 2010

Asus K50ij - scurt review

Era şi timpul să fac o scurtă prezentare a noului meu laptop, care munceşte săracul alături de mine, multe ore pe zi. Îl am deja de mai bine de două luni aşa că m-am familiarizat deja cu el, ştiu ce poate şi ce nevoi are.
 

De exemplu ţine foarte mult la curăţenie. Praful se depune destul de repede pe el, aşa că e necesară o ştergere la câteva zile. 
 
Este dotat cu un procesor Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz, cu 2 Gb RAM şi cu un HDD de 250 GB. L-am achiziţionat la un preţ destul de bun zic eu. Puţin peste 2000 Ron. Iar eu l-am răsplătit cu un Windows 7 alături de care lucrează foarte bine.

 
Când l-am luat, am primit alături de el un CD cu Linux şi unul cu drivere. Evident că nu am instalat Linux aşa că i-am pus Win7. Se prezintă foarte bine, nu am instalat niciun driver nici de pe cd nici de pe net. Are însă câteva probleme pentru care ar fi nevoie de câteva drivere, însă lenea asta ne omoară. De exemplu nu merg câteva taste rapide (combinaţia Fn+) iar camera arată imaginea inversată. Sunt mici probleme care se pot rezolva uşor cu un driver, dar având în vedere că nu i-am instalat absolut nimic şi îmi oferă ceea ce am nevoie, mă face să fiu destul de multimit de el. 
 
Cât priveşte puterea lui, nu cred că l-am folosit nici la jumătate vreodată. Având în vedere că eu lucrez foarte mult cu word. Nu prea are săracul cu ce să se obosească. Doar la o editare foto sau ceva, asta combinat cu alte atâtea nebunii ce le am deschise, probabil îşi mai încălzeşte şi el inimă. 
 
Sunt foarte multimit de asemenea că tastatura şi zona unde îţi ţii mâinile nu se încălzeşte absolut deloc. Singurul loc unde se încălzeşte puţin când e obosit e în dreaptă sus, deasupra tastelor numerice, atât. Am văzut atâtea laptopuri care se încălzeau în zona unde îţi ţii mâinile sau în zona tastaturii ceea ce nu e deloc comod (poate iarnă).
 
Câteva probleme totuşi are, dar prea mici ca să fie luate în seamă. Desii plasticul pare de calitate, în zona dreaptă sub tastatură (eu folosesc foarte mult mouse-ul aici) a început să se uzeze. Totuşi cred că aici e vină mea, nu că ar fi o problemă a lui. O altă problemă ar fi unitatea optică care la viteză maximă (probabil) vibrează destul de zgomotos. Cred că e o problemă de fixare, având în vedere că dacă îl ţii puţin cu mână nu mai face gălăgie. Totuşi nu e nici asta ceva grav, având în vedere că am folosit-o destul de mult şi am găsit un singur CD care a cauzat această problemă.
 
E foarte practic, nu are sloturi puse aiurea sau în plus. Are 4 sloturi USB, mufă microfon şi căşti, mufă internet, alimentare şi un slot pentru conectare proiector sau alte monitoare. Atât, fără alte chestii inutile.
 
Despre baterie nu am prea multe de spus, pentru că l-am folosit numai pe alimentare. 
 
În rest ce să mai spun, monitorul foarte bun, reflexia e foarte scăzută la lumină puternică, touch padul foarte bun, pentru click dreaptă foloseşti trei degete, pentru scroll tragi în sus sau în jos cu două degete. Totuşi eu nu îl folosesc prea mult pentru că lucrez mult cu text şi îmi e destul de greu. Plus că e mai uşor cu un mouse normal. 
 
În rest numai de bine. Sunt foarte mulţumit de el, nu am niciun comentariu negativ despre el. Iar micile probleme care au apărut sunt uşor de trecut cu vederea.

Câteva fotografii:
 Urmele de uzură  
Unitatea optică cu probleme (repet, neimportante)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu